Dag 15 - Ucluelet

15 september 2019 - Ucluelet, Canada

Na de gezellige avond gister, slapen we een beetje uit. We lagen er na middernacht pas in, laat voor ons doen hier. We hebben een walvistocht geboekt en hier moeten we ons pas om 11.15 uur te melden. De zonnedans die we gisteren stiekem hebben gedaan, heeft blijkbaar geholpen. Het is droog en zonnig, lekker hoor!

Als we de boot opstappen krijgen we veiligheidsinstructies en daarna varen we weg. We zien meteen een mooie grote adelaar zitten. Ik vind dit zulke mooie vogels, ben blij dat ik er al twee heb gezien! Even later zien we een hele groep zeeleeuwen op de rotsen liggen. Leuk! De kapitein geeft gas en we varen het grote water op, richting de Broken Group Islands. Na een tijdje zien we in de verte fonteintjes uit het water komen. Dat kan maar 1 ding betekenen, walvissen! We varen ernaartoe en op de officieel toegestane afstand van 100 meter wordt de boot stil gelegd.

We blijven de mamabultrug met haar baby lang volgen. In het begin maken we veel foto’s (hierbij zou een telelens goed van pas komen) en filmpjes. Daarna genieten we gewoon van het bijzondere schouwspel. Na een poos varen we weer verder. De kapitein ziet nog een Zeeotter op zijn rug, lekker chillend in het water. Superleuk om te zien! Na een kleine drie uur zijn we weer terug in de haven. De kans om orka’s te zien was zeer klein en helaas hebben we deze dieren niet gezien. Maar verder een mooie ‘vangst’!

We eten even snel ergens een broodje en rijden door het National Park. Daar is een wandeling die we gisteren wilden doen, maar toen regende het keihard.

Nu schijnt de zon volop, heerlijk! Aan het begin van de trail staat er weer een waarschuwing; Carry bearspray. Dit zit standaard in onze rugtas. Halverwege zien we twee flinke 💩💩liggen op het pad waar we lopen. Het was duidelijk te zien dat hierin veel rode besjes waren verwerkt. Favoriet op het menu van de zwarte beer. Deze ontdekking maakt toch dat we iets meer op ons hoede zijn.

De wandeling brengt ons langs een deel van de mooie kust. Afgelegen stranden waar van alles is aangespoeld. Ruige zee met hoge golven, blauwe lucht op de achtergrond. Perfect! We klimmen op een stuk rots en genieten van het mooie plaatje. Zo’n plek waar je nooit genoeg kunt krijgen van het uitzicht.

Na deze wandeling rijden we door naar het Aquarium van Ucluelet. Maar het is nog maar een half uur open. Te kort tijd. Heb nog geprobeerd of we voor de helft van de entreeprijs naar binnen mochten, maar die vlieger ging helaas niet op.

We rijden door naar onze cabin. Vaste middagritueel, ik begin aan mijn reisverslag, daarnaast beetje fb, appen etc. Borrel erbij en de dag nog een keer doornemen. Daarna weer heerlijk gegeten in een leuk restaurant op een paar minuten loopafstand van ons huisje.

1. Els Koppers:
    16 september 2019
    Topdag weer!
  2. Wietse Igesz:
    16 september 2019
    Very nice!
    Staat van de big 5, de orca nog op program?
  3. Sandra:
    17 september 2019
    Die Zonnedans zie ik graag nog eens in beeld.