Dag 17 - Vancouver

17 september 2019 - Vancouver, Canada

Na een heerlijk ontbijt verlaten we onze B&B. Er waren nog twee andere gasten met wie we ook aan de ontbijttafel zaten. Heel aardige mensen met wie we onze verhalen uitwisselen. De B&B was helemaal netjes en schoon maar toch niet helemaal ons ding dit keer. Als je binnenkomt, sta je half in de woonkamer van de eigenaar. Er was buiten ook een whirlpool maar dan moest je in je badjas ook door de keuken van de eigenaar heen lopen. Voor de komende twee nachten hebben we weer een hotel meer meer privacy. Over dit hotel later meer...

Om 10.00 uur komen we bij de Ferry aanrijden. We zijn ruim op tijd en kunnen gelukkig nog mee met de boot van 11.00 uur. Eenmaal op de boot kunnen we bijna vooraan zitten, dus we hebben een mooi uitzicht tijdens de overtocht. Het weer is niet zo best en dat is wel te merken op de boot door de hoge golven.

Na ruim 1,5 uur staan we weer aan land en we rijden meteen door naar Vancouver. Er is hier zoveel te zien en te doen, moeilijk kiezen. Maar we gaan als eerste naar Granville Island. Op dit schiereiland waar voorheen fabrieken stonden, zijn nu heel veel winkels, theaters en hotels. Het is hier heel gezellig. Op de regen na dan. We gaan ergens lunchen. John besteld een Poutine. Dit is een gerecht bestaande uit friet bedekt met verse kaas, gedrenkt in jus en eventueel nog extra ingrediënten. Het is een typisch Canadees gerecht. In Nederland hebben wij de ‘kapsalon’, minstens net zo vet. Na de lunch lopen we door de wijk, de grote foodmarkets en de vele winkeltjes.

Wanneer we alles hebben gezien besluiten we naar de Vancouver Lookout te gaan. Dit is een hoge toren waar je een mooi uitzicht hebt over de hele stad. Als we er bijna denken te zijn, na een uur rijden door de drukke stad, blijkt dat we niet het juiste hebben ingevoerd 😬en we helemaal verkeerd zitten. Okay, juiste adres nu wel ingevoerd als we in de buurt komen, regent het zo hard, dat het uitzicht waarschijnlijk zeer beperkt is. Dat is natuurlijk zonde. We besluiten om naar ons hotel te rijden in de hoop dat we er morgen naartoe kunnen met beter zicht.

We komen aan bij ons hotel. We willen inchecken en dan begint het gelazer. Ze hebben geen booking op onze naam en er zijn ook geen kamers meer beschikbaar. Ik laat mijn bookingsnummer zien, maar helaas. Ze zegt dat er een annulering is geweest. Klopt ook wel, maar ik had ook een nieuwe booking gemaakt. Ik heb een paar dagen geleden nog een mail van Booking ontvangen over deze aanstaande reservering. Hebben ze geen boodschap aan. ER IS GEEN KAMER MEER. PUNT 😡 We vragen de WiFicode zodat we op zoek kunnen naar een ander hotel. Wat een drama, er is gewoon niets meer voor een redelijke prijs, alleen maar boven de € 500,- Ik ga nog een keer terug naar de receptie, laat alle mails zien aan ze zien. Ze fluisteren met elkaar. Het voelt niet goed. Nadat wij inmiddels al ruim een uur verder zijn en ze ons echt wel hebben zien zitten met de handen in het haar, vraag ik of ze nog tips hebben voor ons. Eindelijk doen ze wat voor ons. Paar belletjes, zonder resultaat. Hij zegt, loop anders even naar hotel hiernaast (hij had al gebeld maar geen plek). Dat doen we dan maar en we worden daar geholpen door een hele aardige dame. Ze heeft nog 1 kamer beschikbaar. Wel bijna twee keer zo duur als het andere hotel, maar ik kan haar wel zoenen!!Inmiddels zijn we ruim twee uur verder, maar we hebben een kamer! Pffff

Het hotel waar we nu wel een kamer hebben, zegt dat ze ook al andere mensen van het andere hotel hebben geholpen door overboeking.. Als we op de kamer zijn, krijg ik een mail van het andere hotel, dat ze onze annulering hebben ontvangen (ehhh?) maar uit coulance hebben besloten geen annuleringskosten in rekening te brengen. Jaja, als ik weer in Nederland ben ga ik Booking.com en het hotel maar eens even benaderen over deze kwestie. 🤬

Ondanks de hele toestand zijn we heel blij wanneer we na ruim twee uur stressen aankomen op onze hotelkamer. Zo, eerst maar eens een borrel! Daarna eten we wat bij Danny’s (waar vers heel normaal is 😉).

Morgen de laatste dag van onze vakantie. Hopelijk is het droog want de planning is om de stad op de fiets te verkennen. 🚴‍♂️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob &Anja:
    18 september 2019
    Wat een gelazer bah en de regen is ook een stoorzender, maar goed, maak er morgen maar wat van, geniet nog even XX
  2. Eetje:
    18 september 2019
    Oh wat een klootzakken, haat dit soort acties! Gelukkig wel een kamer en een drankje😘
  3. Jan mulder:
    18 september 2019
    Waardeloos hoor, maar soms loop je er tegen aan.
    Gelukkig is hetvtoch opgelost.
    Veel plezier nog.
  4. Robbie:
    18 september 2019
    Wat een nare situatie, geniet nog van jullie laatste daggie in Vancouver
  5. Simon:
    18 september 2019
    Je voelt je wel machteloos en tegelijkertijd kwaad in zo,n situatie. Gelukkig na de goede afloop een borreltje :)
  6. Simon:
    19 september 2019
    Gelukkig hadden jullie nog een prachtige laatste dag.
    Goeie reis terug !!!