Dag 14 - Ucluelet

14 september 2019 - Ucluelet, Canada

Het regent nog steeds als we opstaan, en niet bepaald zachtjes. We doen het een beetje rustig aan. Als we het ochtendritueel erop hebben zitten stappen we in de auto. We rijden naar het Pacific Rim National Park. Het regent nu nog heel zachtjes. Prima, hier nemen we genoegen mee. We stoppen eerst bij Kwisitis Visiter Centre. We lopen eerste een stukje over het strand en volgen een surfer die de golven op gaat zoeken. Het wemelt hier van de surfers en surfscholen.

Het begint weer iets harder te regenen, dus we lopen snel naar binnen. Ze hebben hier een leuke tentoonstelling over het eiland en de First Nations. Ook kijken we naar een film over dit gebied. Daarna bestellen we kop koffie en lopen we weer naar buiten. Het regent nu zo hard dat we in 3 minuten lopen naar de auto, helemaal zeiknat zijn 😖

We besluiten om eerst door te rijden naar Tofino, dit plaatsje ligt aan de andere. kant van het park, in de hoop dat het straks droog is. Het is een grappig dorpje, ook boordevol met surfdudes. We willen een wandeling gaan maken, maar dan begint het net weer heel hard te regenen. Ons vang je niet. We rijden een stukje terug en kopen poncho’s. Daarna terug naar de wandeling. Het regent inmiddels alweer een stuk minder hard. Ik doe de poncho aan (naast de wandelschoenen en joggingbroek maakt dit het echt helemaal af 🤪).

We lopen een klein stukje van de trail en lopen dan weer terug. Daarna gaan we ergens lunchen. Goed nieuws, het is inmiddels zo goed als droog. We rijden weer het park in. We doen een korte steile wandeling door het bos, die eindigt op het strand. Het strand is heel breed en de zee behoorlijk onstuimig.

De volgende stop is bij een wandeling met 2 loops aan weerskanten van de weg. Het is werkelijk schitterend mooi hier. We lopen door een heus regenwoud. Geen wonder dat hier een regenwoud kan groeien. Er valt hier gemiddeld 3300 mm regen per jaar! In Nederland is dit (maar) 790 mm.

Ze hebben er een houten boardwalk aangelegd die 1 km dwars door het woud loopt, en dat dus twee keer. John zegt, die tweede hoeft niet perse voor mij. Maar ik zeg, ja joh mooi toch!? Dus we lopen de tweede ook. En na een een paar minuten zien we mensen voor ons lopen. Ik kijk naar ze, zij kijken om. En hoe toevallig...daar loopt het Nederlandse stel die we al twee keer eerder zijn tegengekomen in Jasper en Clearwater. Enthousiast begroeten we elkaar midden in het regenwoud, kletsen een tijdje en het duurt niet lang of we hebben afgesproken om met vanavond met elkaar een hapje te eten, gezellig! We lopen met zijn vieren het pad verder af. Daarna gaan zij de andere wandeling nog doen en wij rijden terug naar ons dorp.

We willen toch kijken of we morgen nog een whalewatchtour kunnen doen, dus rijden we naar een van de aanbieders. Voor vandaag was alles afgelast vanwege het weer, maar voor morgen ziet het er beter uit. Ze hebben nog plek voor ons, nice! Wel op een overdekte boot (zodiac was geen plek meer). Prima, zitten we lekker droog als het regent.

Daarna drinken we een borrel in onze cabin en ik begin alvast aan mijn verslag.

Om 19.30 hebben we afgesproken met onze Nederlandse vrienden uit Heemskerk. Ze zitten in een motel aan de overkant van de weg, recht tegenover ons huisje. Als je elkaar in Canada drie keer tegen komt bij heel verschillende plekken, kan het geen toeval meer zijn toch!? Om 22.00 uur schenkt het restaurant geen drank meer, maar we zijn nog niet uitgepraat. We gaan nog een drankje doen in onze cabin. Het was een hele gezellige avond en extra bijzonder, want Marleen was vandaag jarig en is als klap op de vuurpijl ook nog ten huwelijk gevraagd. 💍Goed bezig Dick! 👌

Vanmorgen zagen we het een beetje somber in vanwege het weer, maar we hebben toch nog redelijk veel kunnen doen vandaag. En een superleuke avond gehad!

Heel soms valt het tegen, maar meestal is het nog veel mooier en leuker dan verwacht!       ❤️ roadtripping

1. Rob &Anja:
    15 september 2019
    Goed zo, top.
    Lekker genoten, de regen heeft geen roet in het eten gegooid. XX
  2. Carlijn:
    16 september 2019
    Klinkt weer super allemaal en wat leuk dat jullie dat stel steeds tegenkomen!