Dag 14 - Ucluelet

13 september 2019 - Ucluelet, Canada

Vandaag verlaten we het ietwat mistroostige plaatsje Campbell River en rijden we naar de westkant van Vancouver Island. Onderweg maken we een stop bij MacMillen Provincial Park. Hier staan de hoogste douglassparren van het eiland. Als we wandelen over de paden zien we de eeuwenoude bomen meters boven ons uit torenen. De oudste boom in het park is meer dan 800 jaar oud, 76 meter hoog en heeft een omtrek van 9 meter!

Het is een korte, maar mooie wandeling door het bos. Aan de overkant van de van de weg is nog een korte wandeling die we meteen maar even meepikken. Tussen de bomen ligt een deken van groene varens en mossen.

Daarna vervolgen we onze route naar Ucluelet. Wanneer we daar rond 13.30 uur aankomen maken we korte stop bij het Visiter Center en rijden dan vervolgens door naar de Pacific Trail. Dit is een prachtige wandeling van een uur door een mossig regenwoud en langs de stormachtige kustlijn. Halverwege de wandeling begint het te regenen. En steeds harder.

Getverdegetver. Als we bij de auto aankomen zijn we behoorlijk natgeregend.

We rijden naar onze nieuwe verblijfplek voor de komende drie nachten.We hebben een hele knusse cabin, vlakbij het kleine centrum maar wel midden in een klein bos. De regen komt nog steeds met bakken uit de lucht 😬

Later rijden we langs de supermarkt om ontbijt voor de volgende ochtend in te slaan en we halen meteen twee overheerlijke verse pizza’s die we in ons tiny house opeten. In het huisje worden we gewaarschuwd dat we de deur dicht moeten houden om beren en poema’s buiten te houden. Okay.. het zal niet zo’n vaart lopen, maar ze zullen het ook niet voor niets zeggen, dus we houden ons er maar aan!

1. Rob &Anja:
    14 september 2019
    Een beer voor het raam is ook leuk 🙃🐻
  2. Eetje:
    16 september 2019