Dag 14 - Campbell River

12 september 2019 - Campbell River, Canada

Omdat er slecht weer was voorspelt voor vandaag, doen we vanmorgen lekker rustig aan. Als we wegrijden halverwege de ochtend regent het. We gaan als eerste naar een zalmkwekerij. Als je in de zalmhoofdstad van de wereld bent, kun je een bezoekje aan een kwekerij inclusief mini museum natuurlijk niet overslaan.

Daarna gaan we naar Elk National Park. Het is een prachtig groen regenwoud met enorme bomen die honderden jaren oud zijn en sommige meer dan 60 meter hoog. We lopen een korte wandeling naar een 25 meter hoge waterval en ja hoor, weer een suspension bridge (hangbrug). Inmiddels ben ik wel wat gewend natuurlijk 🙈dus ik ga ervoor. Deze brug is 60 meter lang en hangt 60 meter boven de Campbell River die eronderdoor stroomt. Omdat het regent is het wel een beetje glad, maar als je je de eerste paar meters aan het ijzeren hek aan de zijkant van de brug vasthoudt, gaat het goed. Ik ben toch wel verbaasd dat ik deze brug minder eng vind dan degen waar ik de vorige keer met knikkende knieën overheen heb gelopen. Komt waarschijnlijk ook omdat het ijzer waar je op loopt, minder goed zicht heeft als je erdoor naar beneden kijkt. Ik loop erover heen zonder John vast te houden. Big girl! Bij deze brug moet je ook weer terug eroverheen lopen. Eitje. 😉

Hierna lopen we nog een stukje door het bos totdat we bij de bovenkant van de waterval zijn. Vanaf hier hebben we een goed zicht tot de brug en hij is toch een heel stuk hoger dan ik dacht. Gelukkig zie ik dit nu pas 😬.

We lopen terug naar de auto en gaan voor de eerste keer deze vakantie bij een fastfoodrestaurant eten. Lekker hoor! Omdat het nog steeds regent hebben we geen zin meer om ergens buiten iets te ondernemen. We rijden terug naar ons hotel, doen de nep open haard aan, waar wel warmte uitkomt en met en lekkere warme kop thee genieten we van het uitzicht over de baai. Als John op bed gaat liggen, vanaf waar je ook naar de baai kijkt, valt hij in slaap. Ik bekijk onze foto’s nog een keer en lees de reisverslagen nog een keer door.

‘s Avonds gaan we eten in het dorp. John besteld spareribs en ik zalm, moet ik toch geproefd hebben hier, en het was heerlijk!

Daarna snel nog even langs de supermarkt om broodjes te halen voor het ontbijt en een calorieënbom voor bij de koffie. 😋

Morgen rijden we verder naar de andere kant van Vancouver Island.

1. Rob &Anja:
    13 september 2019
    Jammer van het weer, maar wat rust is ook wel lekker.
    Stoer weer van jou Clau ,de brug overwonnen 👍
  2. Sandra: