Beren op de weg

9 september 2015 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 12

Aantal km gereden: 257 km

Vandaag verlaten we het prachtige Yellowstone. Nadat we onze buikjes hebben gevuld met het lekkere ontbijt, zitten we om 8.30 uur in de auto. Het eerste stuk rijden we door Yellowstone en na ongeveer een uur verlaten we het park en komen we vlak daarna aan bij Grand Teton National Park. We zien meteen al een coyote over de weg lopen. We twijfelen wel nog even of het toch geen wolf is.

Ook dit is weer een prachtig park. Veel groen, mooie meren en enorme bergen op de achtergrond waaronder de hoogste berg van dit park, The Grand Teton. We rijden een one way route de berg op, hier zien we weer een elk over de weg lopen. Bovenop de berg hebben we een schitterend uitzicht.

Coyete

Als we weer beneden komen is het alweer tijd voor lunch. Een plek vlak langs een mooi meer nodigt ons uit voor een picknick. Als we klaar zijn met eten, lopen we nog een stukje langs het meer. Op een enkele wandelaar en een actieve eekhoorn na, is het muisstil. En heel erg mooi! We rijden weer verder. We zien een enorme kudde Elks achter elkaar aan rennen. Het blijft bijzonder om te zien, dus weer even stoppen om een paar foto's te maken.

Meer 1 Meer 2 Elks

We hebben gezien dat er aan het eind van het park nog een route is waar de kans op het zien van wildlife erg groot is. We rijden het park uit, maar zien deze weg nergens. We draaien om, rijden een stukje terug en zien de weg dan liggen. We hebben nog steeds geen beer gezien, dus dit wordt wel zo'n beetje ons laatste kans deze trip. Na een kleine 10 minuten zien we een aantal mensen met camera's langs de weg staan. Er staan ook Park Rangers bij. We stoppen en vragen waar ze naar kijken. Het antwoord klink als muziek in onze oren: There is a black bear! Jaaaaaaa, eindelijk!! Opgetogen parkeren we snel de auto en voegen ons bij de andere mensen. De beer zit aan de andere kant van de weg, lekker te snoepen van de besjes in de struiken. John spot hem door de verrekijker en ik maak 101 foto's. Wat is dit gaaf om te zien! We staan op ca. 20 meter van de beer af. Een ranger zorgt ervoor dat alle mensen op veilige afstand van de beer blijven. Een andere ranger staat dichterbij de beer en houdt goed in de gaten wat de beer van plan is. De beer zit in de struiken en is niet heel goed te zien. Na een tijdje heeft hij waarschijnlijk alle besjes van de struik gegeten en loopt hij een stukje verder. Als hij de weg over wil steken, zorgt de ranger d.m.v. een paar luide kteten, dat de beer aan de kant van de weg blijft. Op een gegeven moment besluit de beer om toch over te steken. Hij gaat iets drinken in de rivier. We willen terug naar de auto lopen, als hij toch weer tevoorschijn komt. Ik blijf foto's schieten als hij een rondje loopt langs de plek waar we geparkeerd staan. Dan komt de beer onze kant op en springen we snel in de auto. Hij blijft weer staan bij een struik om te eten, zo kan ik vanuit de auto nog een mooi filmpje maken van de beer in actie.

Beer 1 Beer 2

W.A.U.W.!!!! Op de valreep worden we dan toch nog getrakteerd op het zien van een beer in het wild!! Nadat we daar ongeveer een uur hebben gestaan, vervolgen we onze route het park uit. We zien dan op bordjes langs de weg dat er hier veel elanden lopen. Weer zien we een aantal mensen langs de weg staan. We stappen snel uit en steken een drukke weg over. Er staat inderdaad een grote eland in een sloot, met zijn achterwerk naar ons toe. Ik maak snel een paar foto's voordat hij in de bosjes verdwijnt. Onze dag kan echt niet meer stuk!

Moose

Even later komen we aan bij ons hotel. We zetten meteen de foto's op de iPad om ze goed te kunnen bekijken. Als we daarna op zoek gaan naar een restaurant, is er niet veel keus. We kiezen voor een snelle hap bij Mc Donalds. Daarna willen we een borrel gaan drinken in de saloon bij ons hotel, maar daar is niet veel te doen. Als we koffie halen bij de receptie, stoot John zijn hoofd aan een kop van een elk aan de muur. Verderop hangt een kop van een moose en we vertellen aan de dames achter de balie dat we er vandaag een in het echt hebben gezien, evenals een coyote en een beer. Volgens de dames hebben we echt geluk gehad. Ze vertellen dat er verderop in het dorp een leuke countrybar is met live muziek. We besluiten daarheen te rijden. Dit gedeelte van het dorp hadden wij nog niet gezien, het is hier heel gezellig met allemaal winkeltjes, bars en restaurants. We gaan de Million Dollar Country Bar in. In plaats van barkrukken hebben ze echte zadels. We stappen op "ons paard" en bestellen een drankje. Er is ook live muziek, maar dat begint pas om 21.00 uur en wij zijn er om 20.00 uur. We besluiten toch te wachten. Om 21.00 uur begint de band te spelen. We nemen nog een borrel en genieten van de echt country sfeer. Allemaal cowboys met hun meisjes. Als er een langzaam nummer wordt gespeeld, gaan alle hoeden met hun girls de dansvloer op. Als laatste nummer voor de pauze spelen ze "Sweet home Alabama". Daarna gaan we terug naar ons hotel.

Another great day in the USA!!!

Knuffel van elk Bar

1. Martijn en Joey:
    9 september 2015
    Wat gaaf dat jullie een beer hebben gezien!!!
  2. Rob &Anja:
    9 september 2015
    Dit is zo'n dag, 1 uit d............!!
    Geweldig verslag!
    Goed dat Levi er niet bij was (angst haas)
    Tot morgen
    XX
  3. Ria van elk:
    9 september 2015
    Wat spannend!!!!, om een echte beer in het echt te zien is jullie wens toch nog uit gekomen.
    En het verslag is weer fantastisch, wat is het toch leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik geniet er elke dag weer van. Xxxx
  4. Rogier:
    9 september 2015
    Mooi verslag en leuke barkruk. Iets voor thuis? :-)
  5. Monique:
    9 september 2015
    een super dag met een grote ster ! En wat kan je toch leuk schrijven ; ik zie me zelf naast jullie staan ! Prachtige foto's !
    Groetjes, Monique
  6. Simon:
    9 september 2015
    Een Black Bear; gelukkig geen bruine !
    Prachtige foto's
    Liefs
  7. Steffie:
    9 september 2015
    Wat een geluk dat jullie steeds op het goede moment daar getuigen van kunnen zijn, eindelijk de BEER gezien.
    Fijne reis en tot de volgende bestemming.