Los Angeles: special guest starring Johnny M.

3 juni 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 18 - 3 juni 2012: Los Angeles

Voor het eerst als we opstaan deze vakantie, schijnt de zon niet (nou ja, kunnen we vast wennen aan het weer in Nederland).
Om 9.00 uur zitten we in de auto. Er is geen ontbijt bij het hotel, dus we rijden even langs een broodjeszaak en halen daar wat croissantjes, koffie en een vruchtensapje. Dat laatste laat John op z'n schone shirt druppelen, dus eerst maar weer terug naar het hotel voor een schoon shirt.

Als eerste rijden we naar Hollywood. Daar lopen we over de "Walk of Fame"
Het stelt niet zo heel veel voor, maar het is wel even grappig om erover heen te wandelen. We lopen er niet helemaal overeen, hij is best lang en zo spannend is het ook weer niet. Er lopen wat mensen verkleed als Mickey Mouse, Batman etc., waar je mee op de foto kan. Verder staan er tientallen mensen die je proberen te ronselen voor een citytour naar o.a. Beverly Hills, waar je de huizen van de beroemdheden kan zien. Dit kost ca. 35 doller p.p. We vinden dit veel te duur, waarschijnlijk zie je de hele grote huizen toch niet, staan allemaal achter hoge hekken. En dan weet je waar iemand woont, ach ja.. Dit doen we dus niet. We rijden er zelf wel doorheen.

hollywood sign

De zon is inmiddels ook weer volop aanwezig gelukkig!
Onze volgende stop is: de beroemde "Hollywood letters"'. Het is even zoeken maar uiteindelijk zijn we op de juiste plek. We moeten nog een klein stukje omhoog lopen en dan zien we de letters op de heuvel staan. Even een paar foto's en dan rijden we verder. Eerst over Rodeo Drive, maar daar hoeven wij met onze portemonnee niet uit te stappen..
Dan rijden we nog even door een gedeelte van Berverly Hills.
Prachtige huizen, de ene nog groter en mooier dan de andere.
Vandaag zijn we in plaats van wildlife, bekende mensen aan het spotten,
maar dan zien we opeens toch weer een wolf lopen in de heuvels bij Beverly Hills! Maar geen beroemdheden gezien...

Beverly Hills

Hierna rijden we door naar Venice Beach. Ik had gelezen dat het daar erg gezellig is. En dat klopt!!! Hoe zal ik het eens omschrijven... het is daar net een soort festival..een combinatie van Amsterdam in z'n geheel, het Vondelpark, Scheveningen, Woodstock.... echt heel apart. Het is een hele lange boulevard, met allemaal eettentjes, winkeltjes, mensen die hun zelfgemaakte spulletjes verkopen.  Allerlei verschillende soorten mensen hier. Er zijn mensen buiten aan het fitnessen en bodybuilden, er zijn basketbalvelden, soort mini tennisbanen, een skateboardterrein en nog veel meer.
Er hangt echt een soort hippiesfeer. De wietlucht komt je ook aan alle kanten tegemoet. Volgens mij mag het hier nergens verkocht worden, maar er zijn meerdere zaakjes waar een bord op de deur staat met een verwijzing naar iets medisch haha.
De gekste mensen zie je er rondlopen. We kijken onze ogen uit!!!!
Alles lijkt te kunnen hier, alleen alcohol wordt nergens verkocht helaas.
Er lopen wel veel zwervers, maar die zijn we gisteren ook al veel tegengekomen en vandaag hebben we ze ook overal gezien.

Venice beachVenice beach

We lopen de hele boulevard af en blijven af en toe ergens staan om te kijken bij basketbal, tennis of de straatartiesten, want ook hier zijn ze weer in overvloed.

Als we bij een grote kring achteraan gaan staan om te kijken, loop de uitvoerende artiest onze kant op, omdat hij ruimte nodig zegt te hebben voor een trucje. En dan opeens pakt hij John vast en neemt hem mee de kring in
hahahahahahahahaha De arme schat, hij houdt hier helemaal niet van, maar hij laat zich toch meevoeren!!!!
Zijn t-shirt wordt uitgetrokken en hij krijgt instructies. De artiest noemt hem steeds: sexy white guy!! :)
 Ik begin meteen te filmen, maar al snel is mijn batterij leeg......SHIT, waarom nou altijd op de momenten wanneer het echt niet uitkomt!? Snel verwisselen en verder filmen.
Hij staat daar in het midden en de artiest haalt nog 3 mensen uit het publiek.
Dan moeten ze alle4 voorover buigen, naast elkaar, zodat hij er een jump overeen kan maken. Het duurt lang en ik zie dat mijn filmje nog maar een paar seconden duurt...hoe kan dat nou weer?
Ja hoor, tuurlijk, geheugenkaart vol! Net op het moment dat de artiest over mijn liefie heenspringt.... dat verzin je toch niet? CUT!
Maargoed, het grootste gedeelte staat gelukkig wel op tape!
John heeft opgetreden in LA :)

John als straatartiestjohn als straatartiest

Eind van de middag rijden we terug richting ons hotel. We bekijken de foto's die we gemaakt hebben op de Ipad en natuurlijk John z'n geweldige optreden!

Dit was zeker een dag die we niet snel meer zullen vergeten,
thanks to Johnny :)

Morgen de laaste dag van onze vakantie in de States. We gaan naar
Universal Studio's. Erg veel zin in!!!

1. Ria van elk:
    4 juni 2012
    Echt weer iets voor John om er uitgepikt te worden, maar wel heel leuk.
    Nog veel plezier liefs Ria.
  2. Monique:
    4 juni 2012
    Hahaha... wat heb ik gelachen! Leuk, John zijn optreden! Wie kan nou zeggen dat ie in LA heeft opgetreden? Geweldig!
    Nog heel veel plezier in Universal Studio's. Groetjes, Monique
  3. Rob &Anja:
    4 juni 2012
    Ja leuk zeg, wat een gezellige en leuke afsluiter,van deze 3 weken!
    XXX
  4. Bianca:
    4 juni 2012
    Wat zal deze vakantie voor jullie gevoel snel voorbij zijn gegaan,ondanks dat jullie veel hebben gezien en gedaan.Geniet de laatste dag en een goede vlucht terug.

Liefs Bianc
  5. Simon:
    4 juni 2012
    misschien is John wel gespot door een scout en gaat hij een filmcarriere tegemoet. Ik ben heel benieuwd naar de beelden.
    Veel plezier bij Universal en een goede terugreis.
    Liefs,
    Simon en Aimee
  6. Carlijn:
    4 juni 2012
    uuuhm.....jullie begrijpen dat deze bijnaam vast staat nu he? hahahahaha!! Geweldig, pikt ie uitgerekend John eruit
    Geniet van jullie laatste dag!
    xx