Dag 2 - Atlanta, Georgia

2 september 2017 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Als ik vannacht wakker wordt denk ik dat t al ochtend is doordat er licht door de gordijnen komt. Mooi, ik heb zin in een nieuwe dag. Maar als ik op mijn telefoon kijk is het pas 1.15 uur. Nog maar weer even slapen dan. Nadat we allebei een paar keer wakker zijn geworden, is het nu 6.30 uur. Prima. Na een koude douche en een typisch Amerikaans ontbijt zitten we om 8.30 uur in de auto, op naar de stad.

We beginnen met een bezoek aan het hoofdkantoor van CNN. We boeken een rondleiding met een gids. Leuk om dit een keer van heel dichtbij te zien.

We gaan met de langste zwevende roltrap ter wereld naar de 7e verdieping. De tour duurt een klein uur. Daarna lopen we naar buiten en drinken een halve liter (small) koffie.

Vervolgens gaan we naar het Centre for human and civil rights. Indrukwekkend en interactief museum. Op een gegeven moment komen we bij een wereldkaart waar op te zien is welke landen in vrijheid leven en welke niet. Best schokkend om te zien dat zeker de helft van onze wereld niet in vrijheid leeft!

Als we uit het museum komen lopen we richting downtown Atlanta. We zien onderweg allemaal mensen die verkleed zijn. De een nog gekker dan de ander. We vragen aan iemand die verkleed is, what is going on? Het is een jaarlijks evenement genaamd Dragon Con. Het is de grootste multimedia conventie m.b.t. Sciencefiction, fantasy, gaming and comics.

Verder lopen er ook heel veel mensen in kleding van verschillend sportclubs van american football en honkbal teams. Dit weekend is het collega football opening game of the season metAlabama vs Florida State.

Het is as maandag Labour Day, een feestdag in Amerika en het is nu Labour Day weekend. Veel Amerikaan zijn dus op pad omdat ze een lang weekend vrij zijn.

Het is echt een gekkenhuis in de stad. Grappig om even te zien, maar het krioelt er echt van de mensen, dus we lopen weer terug naar waar we 's morgens waren. We gaan ergens lunchen en daarna rijden we terug naar het hotel waar we lekker even bij het zwembad gaan liggen om te relaxen.

Begin van de avond gaan we een hapje eten in het hotel. Daarna drinken we nog even een kop koffie op de veranda voor het hotel.

We zijn best moe en zoeken onze hotelkamer weer op waar we nog een stuk van de wedstrijd met Nadal op US Open kijken. Ondertussen vallen we steeds in slaap. Toch nog last van de jetlag. Als de wedstrijd is afgelopen (nog geen 2100 uur) geven we toch maar toe aan onze slaap.

1. Rob &Anja:
    Indrukwekkende 2de dag,tot morgen
  2. Julischca:
    3 september 2017
    Ondanks de jetlag toch al een aardige daginvulling gehad. Morgen zal de vermoeidheid, na een goede nachtrust, over zijn. Dan gaan jullie genieten van een nieuwe dag!
  3. Simon:
    3 september 2017
    En goed begin voor jullie met al die evenementen en die verklede mensen. Amerikaanser kan het bijna niet.
  4. Ria van elk:
    3 september 2017
    Een mooie afwisselende dag met veel indrukken. Logisch dat jullie nog zo moe zijn.