Dag 20 - Atlanta

20 september 2017 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag de laatste volle dag. Helaas hebben geen ontbijt vandaag dus na het douchen en koffers inpakken stappen we meteen in de auto. Het duurt een tijdje voordat we iets tegenkomen waar we een normaal broodje kunnen halen. Bij de tankstations hebben ze geen verse broodjes zoals bij ons en voor een hamburger vinden we het toch nog iets te vroeg. Na 45 minuten stoppen we bij Subway en halen daar ons ontbijt. We vervolgen ons route van ca. 3,5 uur. Het eerste gedeelte rijden we langzaam de bergen uit. De weg gaat door kleine dorpjes dus er is nog van alles te zien. Veel huizen staan pal langs de tweebaans snelweg en hebben vrijwel allemaal een veranda. Toch gek, er is ruimte genoeg in dit land, maar het zal wel goedkoper zijn hier.

We nemen alles nog eens goed in ons op. Om de haverklap de grote borden langs de snelweg met 'food exit' en 'logde exit'. En bij deze afslagen een enorm aanbod aan tankstations, fastfoodrestaurants en tankstations. De gigantische vrachtwagens die je overal ziet rijden, de vele vele kerken die overal opduiken. Veel huizen of beter gezegd soort stacaravans, die er totaal verwaarloosd bij staan, maar waar wel degelijk nog mensen in wonen. Ik stel me voor dat het voor veel Amerikanen in die kleine afgelegen dorpjes best een saai en somber bestaan is.

We komen om 13 uur bij ons hotel, zetten de spullen op de kamer, rijden even snel langs de gigantische supermarkt en doen onze laatste boodschappen. We blijven ons verbazen over het inpakken van de boodschappen. De kassieres doen dit voor je, hoort bij hun werk, maar alles gaat in kleine plastic tasjes. En ze gebruiken er met gemak drie terwijl het ook in 1 past. Bij alle hotels hebben ze bij het ontbijt alleen plastic bordjes en bestek. In bijna alle bars krijg je je drinken in een plastic glas. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld aan ons nemen!

Ons laatste hotel heeft een zwembad en we besluiten om daar nog een paar uur te gaan liggen. Het is 30 graden dus heerlijk warm. Nog even lekker relaxen, zwemmen, drankje erbij, top!

Eind van de middag gaan we ons klaarmaken voor de wedstrijd van vanavond, spannend! We bestellen een Uber en binnen 10 minuten komen we aan bij het stadion. De sfeer is heel gezellig. De fans van de Atlanta Braves en de fans van de tegenpartij lopen gewoon door elkaar heen. Natuurlijk loopt er wel politie maar geen ME of iets dergelijks. We gaan wat eten en daar hangt een heel groot scherm waar later ook de wedstrijd op is te zien. Na het eten gaan we het stadion in.

We lopen langzaam richting onze plaatsen en onderweg kijken we naar alle uitbundige fans. Er zijn ook opvallend veel kinderen, het is dus ook echt een familie uitje.

Voordat we gaan zitten halen we een drankje. We hebben plaatsen bij honk 3 en zitten best dichtbij het veld. Als de wedstrijd begint ben ik blij dat John de spelregels goed kent, dat maakt het toch iets leuker om te kijken. Het begin van de game gebeurd en niet zo veel, op een paar homeruns na. Later in de wedstrijd staat er op iedere honk een speler en dan is spannend om naar te kijken.

Tussen de wedstrijd door de bekende kisscam, hugcam, shakecam en nog veel meer cams en ander entertainment. Het is superleuk om dit allemaal een keer in het echt mee te maken! Na drie uur is de wedstrijd afgelopen, de Braves hebben helaas verloren. We lopen naar buiten en pakken een taxi naar ons hotel.

Laatste nacht, morgen vliegen we weer naar huis. 😏

1. Christien:
    21 september 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen, een goede reis naar huis en welkom thuis!
  2. Petra:
    21 september 2017
    Goeie terugreis en het was onwijs leuk om julle verhalen te lezen. 👍
    groetjes Theo en Petra 😘
  3. Julischca:
    Dank voor de verhalen.
    Goede terugreis.
  4. Els Koppers:
    21 september 2017
    Dank je wel voor het meereizen met jullie. Was wederom bijzonder.
    Hele goede reis en tot volgende week! X
  5. E.Vianen-v d Wal:
    Goede reis
  6. Ria van Elk:
    21 september 2017
    Het was weer byzonder leuk om met jullie mee te mogen reizen. En wat hebben jullie weer een hoop mee gemaakt, wat een ervaring weer. Claudia bedankt voor de verslagen ik heb ervan genoten.😘
  7. Rob &Anja:
    21 september 2017
    Top verslagen geschreven lieverd, tot morgen XXX
  8. Eline:
    21 september 2017
    Leuke verhalen weer! Goede reis!!
  9. Renée:
    21 september 2017
    Genoten van jullie mooie verhalen en foto's.
  10. Martin Hooimeijer:
    21 september 2017
    Bedankt voor jullie uitgebreide verhalen.
    We hebben ze met veel plezier gelezen.
    Goede reis naar Amsterdam.
  11. Thea en Theo:
    22 september 2017
    Lieve Claudia en John
    Fantastisch weer die mooie en leuke reisverhalen.
    Wij hebben ervan genoten bedankt.
    Goeie reis en welkom thuis.
    Tot volgende week
    Groetjes Thea en Theo 😘